Copiii fara etichete

marți, 26 februarie 2013

Nu e de bine



  
   Informaţia, tehnologia, oamenii şi lumea în general se află într-o continuă şi energică mişcare de evoluţie, iar noi vrem nu vrem trebuie să ţinem pasul, că altfel devenim depăşiţi din punct de vedere valoric, profesional şi social.
   În orice domeniu activăm ceea ce am învăţat în şcoală nu prea mai corespunde cu ce se mai găseşte astăzi în realitate, lucrurile au evoluat şi continuă să o facă spre surprinderea şi uneori neplăcerea noastră. Câţi dintre noi aveam acum 10-15 ani un computer în casă, cine se gândea că se va inventa internetul cu toate funcţiile sale, mail, facebook etc., atât de indispensabile în zilele noastre. Oricum cel mai puternic impact l-a avut telefonia mobilă, cel puţin la noi în România, unde şi cel mai necăjit om are un celular în buzunar, stă o zi flămând dar tot îşi încarcă o cartelă la două luni.
   Am participat zilele trecute la o întâlnire la care erau aproximativ 100-150 de persoane, din care 99% cu studii superioare, iar la un momentdat organizatorul acesteia ne-a cerut adresele de email pentru a ne transmite nişte informaţii destul de importante şi oarecum personalizate pe fiecare în parte. Mare mi-a fost mirarea, şi nu numai mie, când am aflat că mai mult de jumătate din cei prezenţi nu aveau o adresă de email, iar dintre aceştia câţiva nici nu ştiau ce înseamnă. Este o realitate crudă aş zice, în care dezinteresul faţă de noţiunile elementare ale unei societăţi moderne îşi face simţită prezenţa, din păcate. Nu e vina statului, primarului, ministrului etc., că eu, intelectual cu diplomă de licenţă nu am şi nici măcar nu ştiu ce este o adresă de email. Ne mirăm că suntem necivilizaţi, proşti şi săraci din vina cuiva, dar este numai vina noastră. Dacă noi, cei care am făcut şi facem ceva mai multă şcoală decât marea majoritate, nu cunoaştem bazele unei ţări moderne, atunci de ce ne mai mirăm că batem pasul pe loc!? E adevărat, cei la care fac referire au ceva ani de viaţă, dar nu este o scuză vârsta, asta înseamnă că s-au plafonat undeva, iar de aici încolo trăiesc cu trecutul şi prezentul în acelaşi timp, ceea ce nu prea e posibil.
   Pe lângă faptul că nu ştiu să folosească un calculator şi un pachet office&internet elementar, unii dintre ei mai au şi pretenţii de mai mult respect faţă de vârstă din partea celor mai tineri. Respect vârsta dumitale, dar dumneata respecţi faptul că sunt un om capabil să dezvolt ţara asta şi mai ales înţelegi importanţa acestui lucru? Binenţeles că şi dumneata ai ajutat la construirea  acestei societăţi, dar de ce te-ai oprit, ce te-a împins la dezinteres şi plafonare, societatea are nevoie de evoluţie constantă, iar viteza acesteia depinde de numărul membrilor ei care pot contribui pozitiv la acest lucru.
   Dacă un medic cu 30-40 ani de experienţă ar trata bolnavul de azi după reţete şi tratamente din anii ’40-’50-’60 pentru că aşa a învăţat în facultate, unde am fi acum, ca nivel de civilizaţie mă refer? Dar dacă nu am fi studiat fenomenele meteorologice, compoziţia solului, nivelul apelor freatice, importanţa factorilor de mediu asupra plantelor etc. şi am trăi cu aceeaşi idee veche şi falsă că atât a dat dumnezeu, ne-am situa mai sus pe scara civilizaţiei faţă de triburile active de astazi din Africa?

Niciun comentariu: