Copiii fara etichete

marți, 22 ianuarie 2013

Despre facebook




   De mult vroiam să scriu un articol desprea reţeaua de socializare super-mega cunoscută, Facebook şi mai ales despre faptul că are mai multe dezavantaje decat avantaje pentru utilizatori. Recunosc, am şi eu cont, dar am redus considerabil timpul petrecut pe facebook, ba chiar am elimitat şi fotografiile personale în ideea de a folosi timpul într-un mod cât mai constructiv cu putinţă şi totodată de a-mi proteja informaţiile despre propria persoană.
   Când ajungeam acasă de la servici, după maxim o oră deschideam laptopul şi mă conectam pe facebook până seara târziu, în weekenduri de dimineaţă până seara facebook, nu mai citeam, nu mai vedeam un film, cu copilul mă jucam aşa „printre rânduri”, cu alte cuvinte pierdeam timp preţios din viaţa asta şi aşa scurtă. Primeam tot felul de cereri de prietenie de la necunoscuţi, acces la pozele cu mine şi familia mea avea oricine, aşa că am zis stop, nu definitiv dar foarte limitat.
   În 2011 am participat la întâlnirea de 10 ani de la terminarea liceului şi mă aşteptam să îmi revăd colegii cu emoţie, să aflu lucruri noi despre ei, dar datorită facebook-ului care mi-a oferit toate aceste informaţii de-a lungul anilor, întâlnirea a decurs normal, ca între nişte oameni care ştiau totul unii despre alţii, astfel încât că, cu greu am găsit subiecte de conversaţie.
   Nu de puţine ori s-a scris despre femei şi copii răpiţi, căsnicii destrămate, divorţuri, certuri, cazuri de şantaj, fotografii personale ajunse pe mâna persoanelor dubioase, iar răspunzător pentru toate astea e facebook-ul. Mai mult, am citi şi azi un articol despre un cuplu ajuns la închisoare datorită acestui site de socializare, prin publicarea unor fotografii şi dezvăluirea de informaţii confidenţiale din viaţa lor. Vezi aici.
   Intimitatea nu-ţi mai este respectată, datele nu mai sunt confidenţiale, oricine te poate urmări, şantaja, aborda, minţi etc. Este întradevăr un site de socializare, care cere în schimb multe şi oferă puţine.
   Da, facebook este bun pentru promovarea unui site, blog, a unei afaceri, emisiuni, dar nu sunt de acord cu oferirea spre vizualizare a datelor şi fotografiilor cu caracter personal, care ţin de propria persoană, pentru că în acest caz face mai mult rău decât bine.
   Mai aruncaţi o privire aici şi aici .

Niciun comentariu: