Copiii fara etichete

vineri, 28 decembrie 2012

Economie de piaţă liberă…de respect



   
   Cu ceva timp în urmă compania de furnizare servicii internet&tv, RCS-RDS, anunţa ca scoate din grila de programe posturile trustului Intact pe motiv că nu au ajuns la o înţelegere în urma negocierilor, iar suma ce trebuia să o plătească compania trustului era foarte mare. Este vorba, fireşte, de posturile Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia Tv şi dacă nu mă înşel Etno Tv. Având în vedere că aceste canale de televiziune ocupă locul al doilea în preferinţele românilor, imi dau seama că lovitura e destul de grea pentru iubitorii posturilor menţionate şi nu numai.
  Cu ceva mai puţin timp în urmă, Romtelecom anunţa că renunţă la serviciile de televiziune oferite de patronul Sârbu, respectiv Pro Tv, MTV Romania (or mai fi, dar nu le ştiu eu pe toate) pe acelaşi motiv,banii, prea mulţi pentru o parte şi prea puţini pentru cealaltă. Având în vedere că ProTv e lider de piaţă şi ştie să se menţina destul de bine, abonaţii Dolce Tv au primit o lovitură şi mai grea decât vecinii de suferinţă amintiţi mai sus.
   România are economie de piaţă liberă, ceea ce dă dreptul fiecărei companii să ia deciziile care le consideră cele mai bune, însă consumatorul nu este “protejat” în nici un fel de aceste “abuzuri “.
   Păi, dacă eu îmi fac luna aceasta contract la Dolce Tv pe o perioadă de doi ani şi de luna viitoare nu mai pot urmări ProTv, nu pot renunţa la Dolce pentru că am semnat pe doi ani; nici la alta firmă concurentă nu mă duc pentru că nu-mi permit două abonamente. În cazul acesta nu am decât varianta să văd ProTv pe internet, sau atunci când merg în vizită la cineva, dacă nu cumva şi el are Dolce.
   Din punctul meu de vedere dreptatea nu e de partea nici uneia dintre părţi care nu ţin cont de “dorinţa poporului” şi se gândesc doar la portofele proprii, iar consumatorii mereu sunt pe locul doi.
   Dar, aceasta se cheama lipsa de respect, lucru destul de des întalnit în Romania vizibil în mod constant în atitudinea persoanelor, fizice şi juridice.

Niciun comentariu: