Copiii fara etichete

vineri, 21 septembrie 2012

Contrar vointei



   
 Niciodata nu mi-a placut (nu cred ca sunt multi aceia carora le place) ca cineva sa ia decizii in locul meu,care ma privesc in mod direct, fara sa ma intrebe.De mic fiind parintii imi impuneau tot felul de chestii,de genul  ce fel de ghiozdan sa port la scoala,alocatia mea sa o scot de la posta atunci cand zic ei,daca-mi placea un anumit tricou dar nu era si  pe gustul lor n-aveam nici o sansa sa ma vad cu el imbracat si lista poate continua cu tot felul de lucruri pe care un copil si le doreste dar nu le obtine ,contrar vointei lui, din motive greu de inteles pentru el. Cand zic copil ma refer de la 14-15 ani pana pe la vreo 18,ca pe vremea mea timpurile erau altfel si nu aveam atata libertate,din pacate,cata are un pusti in zilele noastre.
    Deciziile luate in numele tau pot veni  nu numai de la parinti/rude/neamuri, ci si de la diverse firme cu care,adult fiind,ai contracte,clauze,termene de plata s.a.m.d.
   Sa incepem cu exemple concrede :
1.       Sunt abonat la Orange de aproximativ  10 ani (intre timp am avut si Cosmote – detalii in exemplul nr.2),iar primul si singurul contract care l-am semnat pe numarul care-l am si acum,a avut ca moneda dolarul ( $).Dupa cativa ani a aparut moneda euro,iar printr-un SMS am fost informat ca s-a facut conversia la euro incepand cu data de….Si atat.Pai nu trebuia :  “Stimate abonat va informam..daca vreti..facem..daca nu..nu..etc.Nici vorba.Am facut noi fara sa va mai intrebam.Bun nu-i nici o problema,dar gestul conteaza.
2.       Intre timp m-am abonat si la Cosmote pentru ca aveau o oferta mai bogata in minute,dar  reprezentantii ( nu dau nume…de la Germanos din cartierul Alexandru din Iasi) “au uitat sa ma informeze” ca acel contract ce aveam sa-l semnez e pe doi ani si uite asa cand dupa un an am vrut sa renunt..surpriza..inca unul mai asteptati.Am zis ca asta e,vina mea ca n-am cascat ochii dar nu se face asa.Rusine Cosmote,ca pe urma am aflat ca asa ii instruiau pe angajati, sa nu le zica la oameni pe ce perioada semneaza,sa-i ia cu vorba si sa-i  prinda pentru doi ani
3.       Ca mai tot omul am si eu facebook,si blogul asta are,si pana acum cateva luni  site-ul acesta de socializare avea o interfata cu care chiar ma obisnuisem,imi placea.Cand era obisnuinta mai mare,brusc apare mesajul ca peste  X luni se schimba interfata automat (vrei nu vrei asta e,tot o schimbam).Alta decizie luata contrar vointei mele,care ma priveste direct.
4.       Aceste randuri le scriu pe platforma blogspot,care,ati ghicit,si-a schimbat interfata (evident fara sa fiu intrebat ca utilizator ce sunt) cu una mai cool,mai moderna,numai ca exista o problema,unele computere nu o suporta pe asta noua,deci nu pot scrie postari,face modificari,daca nu ma aflu in fata unuia mai tolerant.
   Astea-s cateva exemple care mi-au venit acum in minte,dar cu siguranta sunt si vor mai fi si altele.
   I realy hate that!

Niciun comentariu: