Copiii fara etichete

joi, 23 august 2012

E greu la noi

  
Pe buna dreptate,noi romanii ne meritam soarta,asta de care ne plangem intr-una ca e amara si nedreapta.Noi nu stim sa fim uniti,deloc,actionam dupa principiile "fiecare pentru el" si "dupa mine potopul",suntem egoisti,nepasatori si sfidatori a aproape orice,ne place scandalul si putem fi cumparati usor si ieftin, atitudinea noastra tinde spre un zero absolut.Vorbesc la general,cu riscul suturilor de rigoare,pentru ca asa este normal,noi ne-am invatat sa ne impartim in "n" tabere in functie de idei,conceptii,pareri etc.Daca am fi noi solidari,cu atitudine,sa stim ce inseamna in primul rand respectul de sine,vom avea numai de castigat,insa daca o sa continuam sa aruncam cu noroi in orice ne iese in cale,ne plangem degeaba ca treaba nu merge in Romania.
    Am incercat sa-l demitem pe Basescu,n-am reusit cu toate ca am aplicat toate procedurile legale,CCR -ul a dat un verdict legal,dar noi nu,hai sa iesim in strada,hai sa urlam,sa facem panarama,scandal ca nu ne convine ca nu a iesit asa cum am vrut.Vezi Doamne ca daca ne comportam ca o gasca de huligani o sa ni se rezolve problemele,o sa ne laudam a doua zi ca am iesit si am protestat,chiar daca nu se rezolva nimic dar macar am iesit si noi la gramada.
   Mai sunt si unii papagali care apar mereu la TV (vezi cazul Mircea Badea) dandu-se inteligenti si cu idei marete pentru garsoniera lor,care instiga la proteste si la manifestari de strada.Pai de ce,ca doar s-a respectat legea,judecatorii au decis,noi trebuie sa respectam justitia,sa ne conformam si sa ne vedem de treaba in continuare (care are).
   Asta este problema noastra nationala,respectul,noi nu stim a respecta o lege,o decizie nationala,o institutie,un om,sau mai rau pe noi insine.Pai,degeaba ne plangem ca la noi plajele sunt murdare,cu mucuri de tigara,cu ambalaje sau mai stiu ce alte grozavii,pentru ca nu vine nimeni sa ne distruga plajele,noi o facem prin atitudinea noastra.Am fost anul acesta pe plaja din Eforie Nord si va spun sincer am ramas total dezamagit,am vazut cu ochii mei cum oamenii ingroapa chistoacele in nisip,manaca o punga de chipsuri si lasa ambalajul gol pe masa sa-l ia vantul si lista poate continua.Apoi ne plangem ca nu ne mai place in Romania la mare,mergem la bulgari,pai alora daca le-am face asa ne-ar pune interdictie.Bulgarii au lucrat la atitudine,la respect si la educatie,au invatat sa pretuiasca si sa valorifice ceea ce au,lucruri la care noi nici macar la inceput nu suntem.
   Nu presedintele,primul-ministru sau guvernul o sa ne rezolve noua problemele, ci numai noi cand vom fi capabili sa respectam si sa pretuim ce avem,bune sau rele.

Niciun comentariu: