Copiii fara etichete

marți, 25 octombrie 2011

Articol apicol

 In ultimul timp am scris pe acest blog doar articole pentru concursul Superblog 2011 si inca mai am de scris ca sa fiu la zi.Nu prea sunt incantat de acest concurs pana acum dintr-un singur motiv principal : toate probele pana acum au avut legatura cu lumea tehnica a calculatoarelor,placilor grafice,procesoarelor,scenarii SF,domenii care pe mine nu ma pasioneaza aproape deloc,nu ma pricep la ele,insa cu toata nepriceperea tot am scris ceva.Nu ma astept sa castig nimic la acest concurs,dar asa pentru sufletul meu si pentru experienta dobandita,eu zic ca merita sa particip. Bun, acum sa mai scriu ceva si in afara acestui concurs,despre lucruri care imi plac,la care ma pricep.
   Acum cateva zile cautam pe net niste substante cu care sa fac ultimul tratament de toamna impotriva acarianului Varroa destructor la albine.Stiam ca exista varachetul,insa voaim sa incec si altceva.Asa ca,cautand eu pe net dadui peste un apicultor de la mine din Tg.Frumos care are stupina certificata bio si nu are voie sa foloseasca in tratamente substante chimice;dansul foloseste acidul oxalic.Am cautat despre acest acid si am ajuns eu la concluzia ca trebuie sa incerc sa il folosesc si eu in perioada asta sa vad efectul,asa ca am facut rost de 50 grame acid oxalic,l-am amestecat cu apa si zahar si a iesit preparatul.Ieri fiind vreme mai buna,am tratat un stup (din cei 14 care-i am),fiindca tot pe net am citit ca daca faci cumva preparatul prea concentrat ai toate sansele sa pierzi albinele.Asa ca am dat numai pe unul si maine merg sa vad efectele,au cazut acarienii sau albinele.Daca treaba e buna ii dau si pe ceilalti daca nu, renunt si folosesc varachetul.Dar,eu zic ca n-are cum sa nu fie bun si sunt optimist in acest caz.

Niciun comentariu: